virkastickasy -

Det bidde ingenting

Jag började med 3 olika projekt igår/idag som jag repade upp igen för att jag inte blev nöjd, blev även irriterad på att jag inte hade något fint/bra garn att göra något av (nej jag har ju bara 2 stora och 3 mellanstora plastlådor, haha, men vad jag tänkte på var att jag inte har några större kvantiteter av varje - ska försöka välja ut ett mönster/idé först och sedan köpa garn hädanefter, det brukar ofta bli några nystan här och några där - och att jag inte har så mycket färgglatt garn).

Iallafall. Inget ont som inte har nåt gott med sig (och irritationen över "garnbristen" har lagt sig också), jag tog tag i ett ufo jag hade liggande hos mamma, en virkad brunmelerad halsduk som påbörjades för flera månader sen.



Kommentarer
Postat av: Eva Hudin

Anna, kärt barn har många namn sägs det. Jag startar också projekt, med någon idé i huvudet, men sällan blir det något av det. Men jag tröstar mig med att man alltid lärt sig något av det. Och så händer det plötsligt - att ett av projekten blir BRA! Och då är det till att glädjas!

2011-07-07 @ 09:34:04
URL: http://eva-hudin.blogspot.com/
Postat av: Linda

Ibland när jag hittar UFO:n blir jag förvånad - "hur kunde jag glömma bort att sticka klart det här, jag vill använda detta nu!" Det är tur att man har fler projekt, annars skulle man lätt bli uttråkad. ;)

2011-07-07 @ 10:56:03
URL: http://ulliga.blogspot.com
Postat av: Annika

Jag har också sådana dagar då det inte vill sig riktigt :(

2011-07-07 @ 23:51:28
URL: http://svartahusets.blogspot.com/
Postat av: Monika Lundberg

Känner igen det där med att inte ha något garn. Det är ungfär som att man inget har att ta på sig,fast gardderoben är knöfull. Ett par gånger om året "städar" jag bland mina garner och det är inte klokt vad man har som man inte hade en aaaaaning om. Fascinerande!

2011-07-13 @ 12:15:08
URL: http://garnmoster.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback