virkastickasy -

Stickad halsduk

Nu är den klar sedan ett tag, min första färdiga stickade halsduk, och ja mitt första färdiga stickade alster överhuvudtaget faktiskt. Den är stickad med mosstickning i Tanja 100 % akryl, inget skönt garn att sticka med men billigt garn att öva på (tyvärr har jag köpt flera nystan av olika färger innan man kom på att det finns garn i olika material, haha).

Jag kom på när jag avmaskade den att man kanske kunde prova med en virkkrok och det gick ju superbra jämfört med att sticka avmaskningen. Är det vanligt att man gör så?



Kommentarer
Postat av: ~Marita~

halsduken blev fin. så klar färg.

2011-07-28 @ 18:19:19
URL: http://www.myowncraftblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback